Chat with Us LIVE!

Sunday 8 July 2012

Sincere feedbacks ALXS 2012

Assalamualaikum sir,

First of all, from the deep of my heart I would like thank you for initiating ALXS 12 on 7th July. I pray May Allah bless you and family, Abah and all that had attended. I am really greatfull that Allah had given the oppurtunity for me and wife to meet such a great person like yourself, Abah and family.

It was a wonderful experience for both of us and personaly for me an undoubtful knowledge that gained after 42 years of life. My humbleself had been seeking all these years to find my internal self and THE REAL me but was all unsucceeded venture until I first stepped at University Of Life. 

All day at ALXS had brought me to meet great peoples and many walks of life. I felt peaceful mind begun to wonder why had I not met them earlier (in searching my inner self). I am greatful to Allah s.w.t that he had given me the opportunity now. 

Sir,

I feel that I am having this inferiority complex and approaching whilst speaking with people would be a big task. My mind would always want to befriend everybody but I felt that I dont have the connections, "Aura" and afraid people would not like me. Once again Thank you so much to you for having this event.

I want to learn more on seeking and discovering myself. I hope you would have this event always sir. I am anxious to be your volunteer in any event that you want to have sir and would contribute any kind of assistance and effort needed.

I pray to Allah, may he would always have his grace and barakah towards Abah, yourself, family and not forgetting the whole team that made the event a successful one.

I salute you for your kindness and contribution to all of us the participant.



Assalamualaikum




Saudara Yaacob Hakim




Bismillah hirrahman nirrahim.....

Amat mudah menabur fitnah, yang difitnah begitu sukar menangkis "api fitnah" yang sudah marak....maka untuk mengetahui kebenaran, perlu fikir, perlu kaji, perlu lihat sendiri, dan tanya "hati" anda secara ikhlas, apa rasa hati anda? Dengar betul-betul.....

Allah SWT bersama-sama orang yang benar, maka bersabarlah, berusahalah, tawakal dan yakin setulusnya kepada-Nya....

Tak kenal maka tak cinta, tak lihat maka tak tahu, tak dekat maka tak rasa.....

Subhanallah Walhamdulillah Wa la Ila Ha Illallahu Allahu Akbar...

Begitulah saya gambarkan pengalaman saya berkunjung ke Al-Attas University Of Life dan berjumpa sendiri dengan Pak Habib Syed Hussien Alattas..... Cukup mendengar sendiri kata-katanya, mengamati gerak-gerinya, melihat persekitaran beliau, keluarganya semua....

Kebenaran, keikhlasan jelas ikhlas terpancar dari beliau.....Kebenaran, keikhlasan yang pastinya tak mungkin boleh dibuat-buat kerana ia lahir tulus.....

Semoga Allah SWT berterusan memberi kita semua hidayah-Nya dan keredhaan-Nya.... Saya amat bersyukur diberi penghormatan menghadiri sendiri Al-Attas University Of Life dan bersyukur diberi cahaya dan sinar kebenaran.....

Allahumma Salli A'la Muhammad Wa A'la Alihi Muhammad.... 



Saudara Faarhad Masraf Abdul Hamid


Assalamualaikum w rt. Kak sallina wish to express my forgiveness for leaving abruptly that wonderful n bless day of my Life with Abah. Had to leave to Kedah on my kancil before dark thru Genting. Truly he is beyond this world. I can do so many things for the future of uni of Life which was my mission before i came to know about the existence of Abah's profound vision for humanity. With All of our ideas put together, i am sure with Allah's grace, we can make this uni the most prominent spiritual centre In the world. Let me know if you are interested and we can get started for the 2012 shift the world is waiting for.

As for the sijil, my daughter's name is nurul farah shazwani Bt Mohamad shatri.

Hope to hear soon from you to express the Infinite possibilities the uni of Life can offer mankind.
I am emotionally and deeply attach to Abah's vision as he is, godlike, a Giver of Light.

Sincerely,

Kak sallina ismail

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Coretan Tentang Al-Attas University of Life

Pertama kali menjejakkan kaki ke Wadi Hussien,  jantung saya bagaikan tersentak. Saya begitu teruja akan suasana yang terdapat di kawasan bukit Janda Baik tersebut. Hanya dengan kata-kata tidak mampu memberi gambaran sebenar tentang keindahan dan kecantikan di sana. Hanya dengan menjejakkan kaki di tempat yang dipanggil Uni-Life itu, barulah setiap individu mampu merasai sendiri anugerah ciptaan Allah, juga melalui penjagaan kawasan tersebut oleh kaum keluarga Al-Attas.
Malah saya terasa bagaikan sebahagian daripada keluarga Al-Attas kerana sambutan yang begitu ramah oleh Pak Habib (yang sekarang saya panggil abah). Saya amat-amat bersyukur pada Allah Taala kerana telah menggerakkan hati dan diri saya ke sini. Jutaan terima kasih jua pada anak-anak abah yang banyak membantu saya untuk sampai ke sini seperti Omar yang mengatur kenderaan untuk saya melalui Abeb yang mengambil saya di KL. Perjalanan saya begitu mudah dan tiada halangan yang besar dengan izin Allah.
Saya terasa bagaikan dilahirkan didalam keluarga Al-Attas kerana Abah sediri menganggap saya sebagai anaknya sediri selain beribu-ribu anak angkatnya yang lain. Saya tidak keberatan untuk berkongsi abah dengan orang lain samada dengan bangsa atau agama yang berlainan kerana abah jua mempunyai hati yang begitu mulia tidak segan-segan menganggap mereka daripada bangsa atau agama lain seperti anaknya sendiri.
Di Uni-Life saya banyak belajar tentang kehidupan dari abah. Segala pengalaman hidup yang dilalui, orang lain tidak akan dapat menceritakan kerana setiap individu mempunyai cerita tersendiri tentang pengalaman hidupnya. Namun perjalanan hidup abah memang unik. Perkongsian cerita tentang hidupnya, jika ada individu mahu mendengarnya mestilah mendengar sendiri dari abah. Insya Allah abah tidak akan lokek ilmu dan cerita jika sesiapa berminat untuk mendengarnya, selagi hayat abah dikandung badan. Malah dihujung usia abah, jika individu melepaskan peluang untuk berjumpa dan menimba ilmu dari abah, adalah satu kerugian yang besar. Ini kerana setelah pemergian abah nanti, tiada yang mampu menggantikan abah. Walaupun anak-anak dan cucu cicit Al-Attas sedia meneruskan pejuangan abah dalam Uni-Life, tetapi tidak akan sama seperti diri abah Hussein Bin Alwee Alattas sendiri.

Rebutlah peluang wahai orang muda. Generasi yang akan datang tidak akan berjumpa atau kenal dengan Hussein Bin Alwee Alattas jika kita generasi sekarang ini tidak mengenali beliau sendiri. Saya sendiri merasa rugi jika tidak dapat membawa suami dan anak-anak saya ke Wadi Hussien nanti. Malah saya dengan rela hati berkongsi cerita, pengalaman dan segala ilmu yang saya perolehi dari abah bersama orang-orang yang saya sayangi dan orang-orang disekeliling saya yang saya kenal atau yang baru saya kenali.
Terima kasih jua pada Abah dan keluarga Al-Attas atas segala budi baik layanan beliau  sepanjang saya disana. Sekadar memaklumkan, saya amat bersyukur dan mengucapkan ribuan terima kasih juga pada Dr Azizan. Kerana beliau post tentang program Al-Attas di facebook beliau, Jika tidak, sehingga hari ini saya tidak mengenali abah dengan lebih dekat atau dapat menjejakkan kaki ke Wadi Hussien. Begitu juga kepada kakak kesayanganku Suhaila Amin kerana beliau juga yang menggalakkan saya untuk hadir ke program Dr Azizan, Mentor yang Kaya dan Berjaya Dunia Akhirat sebagai inspirasi. Sekarang ilmu dan pengalaman hidup abah juga menjadi inspirasi kepada saya dan generasi akan datang. Segala yang berlaku adalah kehendak Allah swt dan besar hikmahnya. “Yakin dan Percaya kepada Allah” seperti pesanan abah, itu yang saya terapkan didalam hati demi mengecapi kebahagiaan dunia dan akhirat. Insya Allah.

Sekian.

Dari
Norzila binti Zainodin 
Johor Bahru






Sedikit atau tiada yang menyedari bahawa kawan kawan datang di awal pagi ibarat seketul arang batu yang hitam yang tidak ada apa apa nilai TETAPI telah pulang ibarat seketul belian yang bersinar sinar yang tidak ternilai mutunya.

Saya berharap kawan2 sekelian carilah software yang disebut2 oleh Abah supaya kawan dapat rahsia menghayati dengan sebenarnya kata2 abah dari presepsi yang lain yang tidak berpegang kepada hukum akal. Kehadiran kita di pagi itu adalah semata2 fitrahnya kepada kita melalui pelantaraan abah melalui rahsianya itulah rahsianya ingat kembali kata2 abah yang penuh dengan hikmah2 simpan baik2 satu hari nanti akan menjadi amat berguna untuk sepanjang kehidupan dunia ini dan penerang jalan dalam perjalanan ke kita akhirat..

amin...amin..amin

 

Salam,

Pertama sekali ,tujuan saya ke university of life untuk mencari diri saya,apabila berada disana di tarbiah kan abah.alhamdulillah saya balik sebagai insan lain.Jikalau saya mula datang sebagai manusia yang mencari diri insyallah balik dan sehingga sekarang saya merasakan saya adalah insan.

Pencarian paling berharga pada saya ialah,kita semua perlu berkasih sayang..sifat allah yang paling dekat pada kita
 
Nuradnin Kassim
 
07/07/2012 
Al-Attas University of life

2 comments:

  1. Sedikit atau tiada yang menyedari bahawa kawan kawan datang di awal pagi ibarat seketul arang batu yang hitam yang tidak ada apa apa nilai TETAPI telah pulang ibarat seketul belian yang bersinar sinar yang tidak ternilai mutunya..saya berharap kawan2 sekelian carilah software yang disebut2 olih abah supaya kawan dapat rahsia menghayati dengan sebenarnya kata2 abah dari presepsi yang lain yang tidak berpegang kepada hukum akal..kehadiran kita di pagi itu adalah semata2 fitrahnya kepada kita melalui pelantaraan abah..melalui rahsianya..itulah rahsianya...ingat kembali kata2 abah yang pernuh dengan hikmah2..simpan baik2 satu hari nanti..akan menjadi amat berguna untuk sepanjang kehidupan dunia ini dan penerang jalan dalam perjalanan ke kita akhirat..amin...amin..amin

    ReplyDelete
  2. salam,

    Pertama sekali ,tujuan saya ke university of life untuk mencari diri saya,apabila berada disana di tarbiah kan abah.alhamdulillah saya balik sebagai insan lain.Jikalau saya mula datang sebagai manusia yang mencari diri insyallah balik dan sehingga sekarang saya merasakan saya adalah insan.

    Pencarian paling berharga pada saya ialah,kita semua perlu berkasih sayang..sifat allah yang paling dekat pada kita
    Nuradnin Kassim
    7/7/12 university of life

    ReplyDelete

A Closer Look.

Translate